Budova mateřské školy je umístěna v klidné části města. Jedná se o dvoupodlažní nepodsklepenou budovu. Do budovy se vstupuje dvěma vchody.
V levé části budovy, v přízemí, je prádelna se sušárnou, kancelář vedoucí školní jídelny, školní kuchyň, sklady potravin, přípravna na zpracování masa, místnost pro škrabku na brambory, sklad zeleniny, výtahy na přepravu jídla, zázemí a hygienické zařízení pro provozní zaměstnance. Školní jídelna, výtahy na přepravu jídla, prádelna a sklady potravin jsou zastaralé, vyžadují rekonstrukci, aby odpovídaly hygienickým a bezpečnostním podmínkám. V prvním podlaží je prostorná třída s terasou, šatna pro děti, zrekonstruovaná koupelna s toaletami pro děti, zázemí pro učitelky, kuchyňka a kabinet.
V pravé části budovy, je v přízemí prostorná třída s terasou s bezbariérovým vstupem na velkou zahradu, zrekonstruovaná koupelna a toalety pro děti, šatna pro děti, zázemí pro učitelky a úklidová místnost. V prvním patře je kancelář ředitelky mateřské školy, třída s prostornou šatnou pro děti, terasa, zrekonstruovaná koupelna s toaletami, zázemí pro učitelky a úklidová místnost.
U každé třídy je místnost pro umístění tělovýchovného nářadí a postýlek. Všechny tři třídy jsou běžné, heterogenní, s kapacitou 27 dětí. Nábytek ve třídách je starší, ale vyhovující, třídy jsou nedostatečně vybavené pomůckami. Dvě třídy jsou vybaveny interaktivními tabulemi. Není vytvořeno zázemí pro děti vyžadující speciální vzdělávání, nedostačující je i pro tyto děti vybavení pomůckami.
Mateřská škola má velkou krásnou zahradu se vzrostlými stromy, ohništěm, zahradními prvky pro děti, dvěma pískovišti a venkovním hygienickým zařízením.
Budova mateřské školy je v těsné blízkosti Mateřské školy ve Smetanově ulici. Je obklopená z obou stran zahradou, s herními prvky pro děti, pískovištěm vzrostlými keři a stromy. Budova je podsklepená s vlastní kotelnou. Sklepní prostory jsou využívány jako sklady pomůcek, nářadí na zahradu a je zde dílna pro školníka. Prostory nejsou jinak využívány.
Mateřská škola nemá vlastní kuchyň, jídlo se dováží ze školní kuchyně z budovy ve Smetanově ulici. Původně se i zde vařilo, dnes je kuchyň využívána jen jako přípravna jídel. Kuchyň se nachází v přízemí budovy.
Budova má jeden hlavní vchod, boční vchod pro zaměstnance školy, vchod na zahradu a vchod na zahradu z koupelny logopedické třídy. V přízemí je sklad čistících prostředků, sklad pomůcek, zázemí pro školníka. Z dlouhé chodby jsou vstupy do šaten jednotlivých tříd. V přízemí končí chodba vstupy do dvou tříd. Jedna ze dvou tříd je třída logopedická, zřízená podle § 16. ods.9 školského zákona, zaměřená na logopedickou péči, druhá třída je běžná, heterogenní.
Vedle logopedické třídy je pracovna pro individuální péči pro děti s logopedickými vadami a šatna pro zaměstnance školy. V prvním patře je kuchyňka pro přípravu a výdej jídla, výtah na přepravu jídla, dvě třídy, kancelář zástupkyně ředitelky, sklad, hygienické zařízení zaměstnanců a zázemí pro provozní zaměstnance. Třídy jsou heterogenní, jedna ze tříd využívá prvky křesťanské výuky.
Jediná heterogenní třída se nachází v budově DDM ve Strážnici. Třída má kapacitu 28 dětí. Prostory a vybavení třídy jsou zastaralé, vyžadují revitalizaci. Třída je prostorná, s vlastní ložnicí, kabinetem, kuchyňkou, sociálním zařízením a šatnou pro děti. Mateřská škola využívá zahradu DDM s herními prvky a pískovištěm. Do mateřské školy se vstupuje společným vchodem DDM, šatna a třída má potom vchod samostatný. Strava se dováží do mateřské školy ze školní kuchyně ve Smetanově ulici.
Prostory třídy odpovídají kapacitě 27 dětí.
Jedna z priorit našeho programu je tzv. práce v centrech aktivit. Prostředí třídy jsme vytvořili tak, aby podněcovalo děti k učení, ke zkoumání a experimentování. Děti mají možnost volby v realizování zadaných činností. V centrech mají děti zadaný úkol, jinde více úkolů různé obtížnosti. Materiály a pomůcky mají děti volně k dispozici. Děti mají možnost zhodnotit svou práci, sdílet své nápady a zkušenosti, mluvit o svých pocitech, jak jsou se svojí prací spokojeny, co bylo obtížné, co je potěšilo. Vedeme děti k samostatnosti a ke vzájemné spolupráci. Zdůrazňujeme přístup orientovaný na podporu individuality, potřeb a zájmů dítěte. Pozornost věnujeme konkrétním dovednostem pro spolupráci s rodinou a komunitou.
Vytváříme pro děti estetické prostředí, ve kterém se budou děti cítit dobře a co nejpřirozeněji. Na výzdobě školy se podílí děti svými výtvarnými pracemi.
Velký důraz klademe na výběr hraček a pomůcek. Preferujeme hračky dřevěné, z přírodního materiálu, jejichž prioritou je také kvalita, trvanlivost, variabilita a design. Pořizujeme zejména polytechnické pomůcky, Montessori pomůcky, pomůcky využívající prvky pedagogiky F. Ketta (látka, přírodniny) a pomůcky pro děti s výchovně vzdělávacími potřebami. Knihovny jsou průběžně doplňovány odbornými knihami, metodickým materiálem, knihami a časopisy pro děti.