Mateřská školy sídlí ve městě Strážnice. Město leží na levém břehu říčky Veličky, poblíž jejího ústí do řeky Moravy. Strážnice patří k hlavním střediskům slováckého folklóru a kulturního života. K nejrůznějším aktivitám a doprovodným programům školek využíváme naše zahrady a nedaleký park.
K usnadnění adaptace umožňuje mateřská škola nově přijatým dětem krátké pobyty ještě před nástupem do MŠ. Využíváme adaptační program. Uplatňujeme dny „otevřených dveří".
Logopedická třída má v naší mateřské škole již dlouholetou tradici. Jedná se o speciální třídu pro děti s vadami řeči, jejímž hlavním cílem je poskytování logopedické péče ve všech jazykových rovinách řeči (porozumění řeči, výslovnost, rozvoj slovní zásoby, gramatická stránka řeči, posilování mluvního apetitu a odstraňování komunikačních zábran). Pedagogickým záměrem logopedické třídy je dosáhnout co možná nejlepších výsledků při odstraňování řečových problémů.
Na co nezapomínáme při stravování našich dětí:
Zdravá výživa je pro nás prioritou. Správnému a kvalitnímu stravování věnujeme velkou pozornost. V naší kuchyni se snažíme pro děti připravovat samé dobroty. Záleží nám na kvalitě, vybíráme dodavatele, vaříme pro děti z kvalitních surovin. Svačinky, které si děti mohou připravovat samy a tak se učit samostatnosti, jsou doplněné každý den ovocem a zeleninou. Děti se učí jíst příborem, dodržují pravidla hygieny, paní učitelka je motivuje k ochutnání různých druhů jídel a učíme se neplýtvat potravinami.
Celý tým funguje na základě jasně vymezených a společně vytvořených pravidel. Pedagogičtí i provozní zaměstnanci se sebevzdělávají, ke svému dalšímu vzdělávání přistupují aktivně. Ředitelka podporuje profesionalizaci pracovního týmu, sleduje udržení a další růst profesních kompetencí všech zaměstnanců a vytváří podmínky pro jejich další systematické vzdělávání. Pedagogové jednají, chovají se a pracují profesionálním způsobem v souladu se společenskými pravidly a pedagogickými a metodickými zásadami výchovy a vzdělávání předškolních dětí. Profesní rozvoj představuje klíčovou součást procesu celoživotního vzdělávání. Profesní růst vyžaduje osvojování si nových poznatků prostřednictvím literatury, informačních zdrojů a seminářů.
Do třídy zařazujeme i děti se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu s platnou legislativou a je jim poskytována veškerá potřebná péče. V rámci individuální i skupinové práce využíváme metody a formy práce, které podporují výchovu dětí s nejrůznějšími speciálními vzdělávacími potřebami, například opožděným psychomotorickým vývojem, problémy v oblasti sociálních dovedností, problémy se stravováním, poruchami chování, nebo dětem nadaným.
Jak probíhá inkluzivní vzdělávání v mateřské škole: