MŠ Strážnice

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Předzápis do mateřské školy
29
Předzápis do mateřské školy
30
Předzápis do mateřské školy
1 2 3 4
5
Zápis dětí do mateřské školy pro školní rok 2025 - 2026
6
Zápis dětí do mateřské školy pro školní rok 2025 - 2026
Konference "Výchova v pohodě"
7
Koncert ZUŠ
8 9
Výlet na zámek Milotice
10 11
12 13 14
Zahradní slavnost
15
Zahradní slavnost
16 17 18
19 20 21
Výlet Salaš Travičná
Cyklovýlet pro předškoláky
22 23 24 25
26
Škola v přírodě 2025
27
Škola v přírodě 2025
28
Škola v přírodě 2025
29
Škola v přírodě 2025
30
Škola v přírodě 2025
31 1
Drobečková navigace

Úvod > V čem jsme výjimeční

V čem jsme výjimeční

Poloha mateřských škol

Mateřská školy sídlí ve městě Strážnice. Město leží na levém břehu říčky Veličky, poblíž jejího ústí do řeky Moravy. Strážnice patří k hlavním střediskům slováckého folklóru a kulturního života. K nejrůznějším aktivitám a doprovodným programům školek využíváme naše zahrady a nedaleký park.

Adaptační program

K usnadnění adaptace umožňuje mateřská škola nově přijatým dětem krátké pobyty ještě před nástupem do MŠ. Využíváme adaptační program. Uplatňujeme dny „otevřených dveří".

Logopedická třída

Logopedická třída má v naší mateřské škole již dlouholetou tradici. Jedná se o speciální třídu pro děti s vadami řeči, jejímž hlavním cílem je poskytování logopedické péče ve všech jazykových rovinách řeči (porozumění řeči, výslovnost, rozvoj slovní zásoby, gramatická stránka řeči, posilování mluvního apetitu a odstraňování komunikačních zábran). Pedagogickým záměrem logopedické třídy je dosáhnout co možná nejlepších výsledků při odstraňování řečových problémů.

Více informací

Stravování v naší mateřské škole

Na co nezapomínáme při stravování našich dětí:

  • Důležité je, jak se během jídla cítíme, než kolik toho sníme
  • Bez výhrůžek a srovnávání se obědvá lépe
  • Dbáme na to, aby nikdo nikdy kvůli jídlu neplakal
  • Učíme děti příkladem, ať už vlastním nebo dalších kamarádů
  • Tvořivost a hravost nám pomůže překonat spoustu nesnází
  • Není špatné, když každému chutná něco jiného
  • I ti největší ne jedlíci dostanou někdy hlad

Zdravá výživa je pro nás prioritou. Správnému a kvalitnímu stravování věnujeme velkou pozornost. V naší kuchyni se snažíme pro děti připravovat samé dobroty. Záleží nám na kvalitě, vybíráme dodavatele, vaříme pro děti z kvalitních surovin. Svačinky, které si děti mohou připravovat samy a tak se učit samostatnosti, jsou doplněné každý den ovocem a zeleninou. Děti se učí jíst příborem, dodržují pravidla hygieny, paní učitelka je motivuje k ochutnání různých druhů jídel a učíme se neplýtvat potravinami.

Vzdělávání zaměstnanců

Celý tým funguje na základě jasně vymezených a společně vytvořených pravidel. Pedagogičtí i provozní zaměstnanci se sebevzdělávají, ke svému dalšímu vzdělávání přistupují aktivně. Ředitelka podporuje profesionalizaci pracovního týmu, sleduje udržení a další růst profesních kompetencí všech zaměstnanců a vytváří podmínky pro jejich další systematické vzdělávání. Pedagogové jednají, chovají se a pracují profesionálním způsobem v souladu se společenskými pravidly a pedagogickými a metodickými zásadami výchovy a vzdělávání předškolních dětí. Profesní rozvoj představuje klíčovou součást procesu celoživotního vzdělávání. Profesní růst vyžaduje osvojování si nových poznatků prostřednictvím literatury, informačních zdrojů a seminářů.

Inkluze v mateřské škole

Do třídy zařazujeme i děti se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu s platnou legislativou a je jim poskytována veškerá potřebná péče. V rámci individuální i skupinové práce využíváme metody a formy práce, které podporují výchovu dětí s nejrůznějšími speciálními vzdělávacími potřebami, například opožděným psychomotorickým vývojem, problémy v oblasti sociálních dovedností, problémy se stravováním, poruchami chování, nebo dětem nadaným.

Jak probíhá inkluzivní vzdělávání v mateřské škole:

  • Vždy vycházíme z podpůrných opatření doporučených u jednotlivých dětí školským poradenským zařízením.
  • Důležitou roli zde hraje komunikace s rodiči.
  • Vytvoření týmu (pedagog, asistent pedagoga, speciální pedagog, pediatr, SPC, rodiče.)
  • Organizace vzdělávání
  • Vytvoření individuálního vzdělávacího plánu
  • Nákup kompenzačních pomůcek
  • Konzultace s rodiči, praktické rady
  • Konzultace s odborníky
  • Hodnocení vzdělávání

Zapojení do projektů