MŠ Strážnice

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1
Předzápis do mateřské školy
2
Předzápis do mateřské školy
3
Předzápis do mateřské školy
4
Předzápis do mateřské školy
5
Předzápis do mateřské školy
6
Předzápis do mateřské školy
Drobečková navigace

Úvod > V čem jsme výjimeční

V čem jsme výjimeční

Poloha mateřských škol

Mateřská školy sídlí ve městě Strážnice. Město leží na levém břehu říčky Veličky, poblíž jejího ústí do řeky Moravy. Strážnice patří k hlavním střediskům slováckého folklóru a kulturního života. K nejrůznějším aktivitám a doprovodným programům školek využíváme naše zahrady a nedaleký park.

Adaptační program

K usnadnění adaptace umožňuje mateřská škola nově přijatým dětem krátké pobyty ještě před nástupem do MŠ. Využíváme adaptační program. Uplatňujeme dny „otevřených dveří".

Logopedická třída

Logopedická třída má v naší mateřské škole již dlouholetou tradici. Jedná se o speciální třídu pro děti s vadami řeči, jejímž hlavním cílem je poskytování logopedické péče ve všech jazykových rovinách řeči (porozumění řeči, výslovnost, rozvoj slovní zásoby, gramatická stránka řeči, posilování mluvního apetitu a odstraňování komunikačních zábran). Pedagogickým záměrem logopedické třídy je dosáhnout co možná nejlepších výsledků při odstraňování řečových problémů.

Více informací

Stravování v naší mateřské škole

Na co nezapomínáme při stravování našich dětí:

  • Důležité je, jak se během jídla cítíme, než kolik toho sníme
  • Bez výhrůžek a srovnávání se obědvá lépe
  • Dbáme na to, aby nikdo nikdy kvůli jídlu neplakal
  • Učíme děti příkladem, ať už vlastním nebo dalších kamarádů
  • Tvořivost a hravost nám pomůže překonat spoustu nesnází
  • Není špatné, když každému chutná něco jiného
  • I ti největší ne jedlíci dostanou někdy hlad

Zdravá výživa je pro nás prioritou. Správnému a kvalitnímu stravování věnujeme velkou pozornost. V naší kuchyni se snažíme pro děti připravovat samé dobroty. Záleží nám na kvalitě, vybíráme dodavatele, vaříme pro děti z kvalitních surovin. Svačinky, které si děti mohou připravovat samy a tak se učit samostatnosti, jsou doplněné každý den ovocem a zeleninou. Děti se učí jíst příborem, dodržují pravidla hygieny, paní učitelka je motivuje k ochutnání různých druhů jídel a učíme se neplýtvat potravinami.

Vzdělávání zaměstnanců

Celý tým funguje na základě jasně vymezených a společně vytvořených pravidel. Pedagogičtí i provozní zaměstnanci se sebevzdělávají, ke svému dalšímu vzdělávání přistupují aktivně. Ředitelka podporuje profesionalizaci pracovního týmu, sleduje udržení a další růst profesních kompetencí všech zaměstnanců a vytváří podmínky pro jejich další systematické vzdělávání. Pedagogové jednají, chovají se a pracují profesionálním způsobem v souladu se společenskými pravidly a pedagogickými a metodickými zásadami výchovy a vzdělávání předškolních dětí. Profesní rozvoj představuje klíčovou součást procesu celoživotního vzdělávání. Profesní růst vyžaduje osvojování si nových poznatků prostřednictvím literatury, informačních zdrojů a seminářů.

Inkluze v mateřské škole

Do třídy zařazujeme i děti se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu s platnou legislativou a je jim poskytována veškerá potřebná péče. V rámci individuální i skupinové práce využíváme metody a formy práce, které podporují výchovu dětí s nejrůznějšími speciálními vzdělávacími potřebami, například opožděným psychomotorickým vývojem, problémy v oblasti sociálních dovedností, problémy se stravováním, poruchami chování, nebo dětem nadaným.

Jak probíhá inkluzivní vzdělávání v mateřské škole:

  • Vždy vycházíme z podpůrných opatření doporučených u jednotlivých dětí školským poradenským zařízením.
  • Důležitou roli zde hraje komunikace s rodiči.
  • Vytvoření týmu (pedagog, asistent pedagoga, speciální pedagog, pediatr, SPC, rodiče.)
  • Organizace vzdělávání
  • Vytvoření individuálního vzdělávacího plánu
  • Nákup kompenzačních pomůcek
  • Konzultace s rodiči, praktické rady
  • Konzultace s odborníky
  • Hodnocení vzdělávání

Zapojení do projektů